Vida nocturna al Clot

Quan el Sol desapareix del firmament, molts animals es retiren a descansar per a donar pas a un gran nombre d’éssers que fan de la nit el temps en el qual desenrotllen la seua activitat recorrent el territori a la recerca de les oportunitats que per a uns altres oferix el dia. Esta activitat passa desapercebuda per a la major part dels éssers humans ja que som, per naturalesa, un animal bàsicament diürn.

El Clot de Galvany alberga una gran varietat de fauna, moltes d’estes espècies aprofiten la foscor per a realitzar la seua activitat habitual. Algunes com els rosegadors, ratpenats, insectes, amfibis, mussols, les raboses o el senglar tenen ací una part de la seua àrea de campege.

Activitats en el P.N.M. del Clot de Galvany:
Edat recomanada: a partir de 10 anys

Dia 28 de juny, hora d’inici 21.00, duració aprox. 2h.
Dies 19 i 26 de juliol, hora d’inici 20.30, duració aprox. 2h.
Dies 9 i 23 d’agost, hora d’inici 20.00, duració aprox. 2h.
Visita temàtica guiada: “Vida nocturna en el Clot”. Amb els últims raigs de llum, acompanyats pels nostres monitors-guies, els participants podran observar el vespre des de l’interior del paratge i observar com la vida diürna dona pas a la nocturna, aprofitant el passeig per a escoltar els sons de la nit i descobrir els animals nocturns que ens acompanyen en este entorn, sense oblidar-nos de comentar els efectes de la contaminació lumínica. Observar com determinades espècies d’aus entren en esbarts als seus dormidors al costat de les tolles o com comencen a volar els primers exemplars de ratpenats a la recerca de mosquits (dels quals haurem de protegir-nos emprant repel·lents apropiats durant el nostre recorregut) i altres insectes nocturns mentres el Sol s’oculta en l’horitzó, per a passar a sentir l’ulular d’aus nocturnes en la primera hora de la nit, i fins i tot gravar els ultrasons de ratpenats per a després identificar-los gràcies a un programari especial, són algunes de les experiències que podran experimentar els que s’animen a acompanyar-nos. També coneixerem alguns mètodes que ens faciliten el seguiment de la fauna nocturna, d’esta manera ajudats amb tècniques de rastreig seguirem els rastres dels mamífers nocturns, i farem “anomenades” per a descobrir als rapinyaires nocturns, i gràcies a un senzill parany de llum per a insectes podrem conéixer gran quantitat d’espècies, sense oblidar-nos dels amfibis. Una experiència de gran valor mediambiental que permetrà als participants observar i descobrir la fauna oculta mentres gaudixen d’una bonica posta de sol al mateix temps que brinda l’ocasió perfecta per a comentar el perjudicial efecte de la contaminació lumínica nocturna sobre la fauna silvestre. T’atrevixes?

Apunta’t emplenant el següent formulari.

Per a poder assistir es necessita confirmació d’inscripció.

NOTES IMPORTANTS: No es tindran en compte les inscripcions realitzades després de les 14 hores del dia laboral anterior a l’activitat, a causa del nostre horari d’oficina.

Durant l’activitat, els adults han de participar activament acompanyant i fent-se responsables, en tot moment, dels menors sota la seua tutela.

S’HAN TANCAT LES INSCRIPCIONS A AQUESTA ACTIVITAT PER AFORAMENT COMPLET. DISCULPEN LES MOLÈSTIES.

keyboard_arrow_up