La Societat Espanyola d’Ornitologia (SEU) al costat de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) promouen al llarg de l’any diverses jornades de neteja de basuraleza dins de la campanya ALLIBERA 1m2 amb la qual venim col·laborant, des de l’Ajuntament d’Elx. Amb esta campanya es pretén conscienciar sobre els problemes que ocasiona a la naturalesa l’abandó de tot tipus de residus mentres es participa activament en una jornada de retirada i caracterització d’estos residus per a incorporar les dades obtingudes, mitjançant ciència ciutadana, en un estudi a nivell nacional sobre l’abast real de la basuraleza al nostre país.
Activitats en el P.N.M. del Clot de Galvany:
Edat recomanada: a partir de 10 anys.
Dia 7 de desembre.
Hora d’inici 11.00, duració 1 h. Activitat de neteja i ciència ciutadana per a recollida i caracterització de basuraleza. Al llarg d’esta jornada, de voluntariat i ciència ciutadana, batrem les llomes del paratge a la recerca dels residus que han sigut abandonats, amb el pas del temps, per visitants irresponsables. Durant les labors de neteja anirem descobrint el tipus de desfets que solem abandonar en el medi natural i els greus problemes que poden ocasionar en el mig, el sòl, aigües, fauna i flora del paratge, recopilant dades del tipus de residus trobats per a participar en un estudi nacional sobre el problema de la basuraleza.
Apunta’t emplenant el següent formulari.
NOTES IMPORTANTS: No es tindran en compte les inscripcions realitzades després de les 14 hores del dia laboral anterior a l’activitat, a causa del nostre horari d’oficina.
Durant l’activitat, els adults han de participar activament acompanyant i fent-se responsables, en tot moment, dels menors sota la seua tutela.